torsdag 19. februar 2009

Snø

Nå har eg forsåvidt om ikkje klagd på snøen, så jaffal på alt det snø føre me seg, ei goe stond. Men d e jo forskjell på snø der kollektivtrafikk å sånn går i stå på grunn av det, og snø på hyttå =) I dag har eg gått rondt toppen her på ski, og eg har og lest ferdig Madam Bovary og litt faglitteratur å sånn. Egentlig e d heilt utrolig deilig å ha muligheten te å bare reisa vekk - om ikkje for å ha heilt, heilt fri, så ihvertfall for å få avveksling. Eg meine, i fjor brukte eg store deler av både vinterferien og påsken på hhv å planlegga prosjektet og å skriva oppgave om Belgia, men d va jo ferie fordeom bare fordi eg ikkje satt hjemma og måtte gjør ditt å datt, men va ein heilt aen plass å konne gjør heilt andre ting for avveksling når alt satte seg fast i halsen... Så det eg egentlig vil fram te me detta her e at uansett ko mye ein har å gjør, så e det utrolig virkningsfullt å bare ta det (viktigaste, jaffal) me seg å få ein liten miljøforandring =) Me litt flaks og planlegging e alt mulig å få te - og det e virkelig verd alle anstrengelsane når ein kan sitta inne i et godt å varmt hus å se ut på snøen som fortsatt dette ner i det blåa lysskjæret utanfor vinduene - eller for den del på solå som går ner i havet i sydligare strøk. Så nytt sjansen om du får an - og ta vare på deg sjøl! Det e ikkje verd å slita seg ut bare for å slita seg ut, det ska jo vær litt gøy/fri/avveksling inni bildet og =)

Ingen kommentarer: