onsdag 29. oktober 2008

Og så kom snøen...

I dag våkna eg te at snøen lava ner utforbi huset. Skålene te Nimso va snødd ner, å verden va blitt heilt kvit =) Eg like snø. Snøen sveve liksom så roligt nerøve å pakke inn verden i sånn kjekt vått sukkerspinn-aktigt stoff så gjømme vekk alt det skitna å sorpeta å alt bosset så ligge i alle veikantane å alle sneipane folk hive fra seg omtrent kor som helst... Og verden blir stille. Satt i bilen i dag morges å hørte på den mjuke svisj-lyden så komme når d snør på rutene, å tenkte på koss d hadde vore viss d va regn så kom ner.. Verden blir stille.. Men så går d jo an å laga snøballar å snømennår å sånn, åsså blir alle de kjekke asiatane på studentbyen min og alle ongane rondtforbi kjempefascinert å leke i snøen å sånn, å så komme d masse glad-lyd =)

Men det e jo kje bare golyd hellår.. Snøen e ikkje så kjekke når me ikkje e forberedt på an. Ellår for å sei d på ein aen måte: når kollektivtrafikken ikkje e forberedt. Så eg brukte då ein time å et kvarter på å komma meg fra Fetsund å te hybelen min. D va egentlig ganske festlig å sitta på Jernbanetorget å venta på T-banen, for d va toootalt kaos =p Plutselig kom d to bane 6 Ringen på rad å sånn =p Og ei dama eg satt ved siden av på bane 3 fortalte at hu hadde stressa me bussar å banar siden klokkå halv åtta (då va klokkå ti på halv ti), fordi d va nesten ingen bussar som gjekk siden de ikkje hadde vinterdekk, å banane gjekk jo i hytt å pine. Min dag blei spesielt god når d kom melding over anlegget at det va satt inn buss-for-bane fra Ullevål og opp, noe som vil sei at på sånn halvaen uka har eg tatt banen him kanskje ein ellår to gonger - ellårs har d vore buss for bane. Og detta e då fordi atte d e blader på skinnene å blader i hjulene å glatt på skinnene å eg vett ikkje ka.. D e ganske irriteranes å vær for seine te alt mulig stadig vekk, i hvert fall..

Menmen.. Snøen e komt =)

2 kommentarer:

Ingvild Søndenå sa...

eg datt litt av der me buss bane bane buss bane, men det e kjekt med snø!! det har snødd her o, men det la seg ikkje..:(

Gunvor sa...

haha, d va litt meiningå ;o) pointet e jo at d va bare rot =p