søndag 26. oktober 2008

Nordberg og KRIK

Forje uka va eg på gudstjeneste i Lilleborg menighet. I går tenkte eg at eg gjerna konne tatt turen i den kjerkå eg har fonne ut ligge rett borti høgget her.. Men så våkna eg i dag å va heilt skutt, å tenkte at naaai, eg tror eg hellår blir hima å slappe av... Men så stilte eg klokkene mine, å hadde plutselig ganske goe tid, så når klokkå blei halv elve så tenkte eg at joda, eg går eg. Ein gong må vær den fuste, å d kan lika gjerna vær i dag =)

E d ein ting eg har savna i Oslo så e d KM-huset våres.. D huset romme alt d kjekkaste så fins - hyggelige folk, bra aktiviteter og god forkynnelse. I Haugesund gjekk de fleste kveldane mine med te å holda lag me alle de fantastiske folkå i Haugesundkirken, som på sitt vis va innblanda i d mesta så skjedde - samma kor, bare fordi de va engasjert.

Så når eg kom te Nordberg kirke i dag, å skjønte at KRIK-konferansen som har vore i helgå sko avslutta samlingå me å ha KRIK-gudstjeneste akkorat der så blei eg kjempeglad! Akkorat dei rette salmane og Rudi-sangane, og akkorat go nok trøkk te at barn å ungdom suns d va kjekt, å de eldre ikkje fekk tupéane blåst av. Og preikå va virkelig ei av de beste eg har hørt. Han snakte om d å engasjera seg, men ikkje så mye at d tar over.. Av å te går d an å vær fornøyd me godt nok og ikkje alltid søka d perfekta.. Og å ønska seg nok regn te å vær glad for solskinn, nok sorg te å setta pris på de små gleder å sånn.. Me har alle nåke å lera av d... Jaffal all æra te bursdagsbarnet (presten) Kjell Markset og Kim Andre Vian som va musikkansvarlig. Utrolig fantastisk bra gudstjeneste!

Eg tror at eg gjekk i kjerkå i dag fordi atte Gud ville d. Eg tror Han vett ennå bedre enn meg sjøl ko mye d faktisk betyr for meg å ha muligheten te å vær me på sånne ting, å at Han bestemte seg for at d va på tide d virkelig gjekk opp for meg og. Og selvfølgelig - eg må jo bare innrømma at eg vurdere sterkt å gå å se om d ikkje e nåke som eg konne bidratt me der. Eg vett at de har både voksenkor å ungdomskor (men ikke unge-voksnekor) og oppte flerne barnakor. Åsså har de speidararbeid =) Så kanskje d konne vore nåke å bruka litt tid på?

God bless!
Ønske dåkke nok!

2 kommentarer:

Ingvild Søndenå sa...

det hørres rett å slett fantastisk ut, eg suns du ska bruka masse tid der!!:) kjerkå e alltid verdt å bruka tid på:) va krik-folkå på gudstjenesten o? traff du vidar for eksempel? kriklinjå herfra e nemlig der..:)

Gunvor sa...

Eg e fullstendig klar over at kriklinjå fra Bildøy va der =) Vidar sto f.eks i dørå å ønskte velkommen. Dessuten traff eg han på fredag... Men ja, eg snakte me ei fra haugalandet, å hilste såvidt på synnøve, så d va hyggeligt. D e kanskje litt lite haugalendingar i omløp på denna siå av fjellet...