søndag 7. mars 2010

Flytte?

De som har snakket med meg siden jeg flyttet inn på en hybel hos Studentsamskipnaden i Oslo har fått høre om ødelagte kjøleskap, roomies som er allergiske mot vaskemiddel og roomies som viser seg å være tre ganger så mange som det skulle vært. Men nå er det nå engang slik at jeg har to venninner som hadde planer om å flytte ut av nabohuset mitt (jepp, studentbolig det også) og lurte på om jeg ville være med. Etter litt leting på Finn og vurderinger på Facebook havnet vi på visning 26.februar, og to dager senere hadde vi leilighet! Legg på noen dager til, så var jeg blitt (nesten) ekspert på hvordan strømforsyning foregår her i landet, K hadde satt drøye tjue tusen kroner på depositumskonto, M begynt å snakke dekoder med opptaksfunksjon og alle diskuterer maling og sparkling og pussing (om enn i litt annen rekkefølge). Det skrives lister over alt mulig, og allerede i går var det hyret inn en onkel med stor bil. Første lass ble under en del pust og pes fraktet ned to etasjer, stuet inn i bilen og så båret opp til fjerde etasje i det nye huset.

Det vil si at våren for mitt vedkommende kommer til å være fylt ikke bare med lesing, kor, styreverv og jobb, men også oppussing, planlegging og flytting. Nøklene har vi fått, strømabonnement er fikset, leien løper fra første april, og siden vi har to måneders oppsigelsestid på hyblene har vi god tid til å få flyttet ting på en fornuftig måte. Det blir så bra!

=)

2 kommentarer:

Katrine sa...

Gratulera med leilighet! :) Så kjekt det blir å bo med venninner i et skikkelig kollektiv. Det minne meg om kor kjekt eg hadde det som student på Ås!
Nyt studentlivet seie eg bare!! :D
Glede meg te å komma innom i ny-leiligheten neste gong eg e i Oslo - f.eks. midten av april? :)

Gunvor sa...

Takktakk =) Vil gjerna ha besøk, bare å komma ;o) For øyeblikket e an full av avskrapt maling og pussestøv, men te midten av april burde d vær sånn noenlunde igjen ;o)